Köpvillkor


Åldersgräns

Snus får beställas i vår webbutik av personer som är fyllda 18 år. Personer under 18 år får inte handla snus i vår webbutik expressnus.se.
Vid första ordern görs en ålderskontroll. Upptäcker vi bedrägeri, beställning i annan persons namn eller något annat som medför att expressnus.se lider ekonomisk skada kommer en polisanmälan att göras.


Köp

När vi mottagit Er beställning skickar vi omedelbart ut en orderbekräftelse via e-post.


Pris

Alla priser är i Svenska kronor och inklusive moms.


Frakt

Expressnus.se har fri frakt med PostNord Varubrev på samtliga snusprodukter. Vid fraktsättet PostNord MyPack Collect tillkommer en avgift på 99 kr per försändelse.


Leveranser

Vi levererar våra varor med Postnord. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Beställning lagd före kl. 14.00 (helgfri vardag) skickas vanligtvis samma dag, annars skickas beställningen nästföljande vardag. Om en vara skulle vara tillfälligt slut inväntar vi att den inkommer innan vi skickar Er beställning och då kan leveranstiden bli något längre.

Om Postnord Varubrev av någon händelse inte har möjlighet att leverera varubrev på ett säkert, snabbt och tryggt sätt till den adress du angivit som din leveransadress. Som exempel kan nämnas, att om varubrev inte når fram till din adress utan skulle försvinna under leveranser, så äger vi rätten att ta bort fraktsättet PostNord Varubrev för kunden. Vi kommer då endast att leverera med PostNord MyPack Collect till detta fraktsätt tillkommer en avgift på 99 kr per försändelse. Paket som skickas med PostNord MyPack Collect måste hämtas ut och kvitteras hos ert närmaste postombud.


Ångerrätt

Snus omfattas av livsmedelslagen där syftet är att säkerställa en hög skyddsnivå för hälsa samt konsumenters intressen då det gäller livsmedel. Snus är en färskvara och vi följer strikta hygienregler både vid tillverkning och förpackning av snuset. Ångerrätten gäller då därför inte efter att varan lämnat vårt lager.


Reklamation

Vid reklamation skall kunden uppvisa ett faktiskt fel, kunden är skyldig att behålla den defekta varan, kunden får inte kasta eller förbruka den. Kunden måste först kontakta oss --här--  innan kunden skickar tillbaka varan.

Vid synliga skador på Er leverans ska dessa skador reklameras till Postnord http://www.postnord.se/sv/foretag/kundservice/reklamera/Sidor/logga-in-och-reklamera.aspx

Om Ni av någon anledning fått en undermålig vara, kontakta oss omgående --här-- och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

Efter att Expressnus har godkänt reklamationen är det ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas vid retur.

I de fall reklamationen är felaktig och fel Ej kan påvisas utgår en avgift om 250 kr +frakt (tur och retur) samt hanteringskostnad för ärendet. 


Betalsätt

PayEx

Kort och Direktbank sker via PayEx (www.payex.se). PayEx erbjuder kreditkortsbetalning, direktbetalning, 


Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

· Få alltid din beställning innan du betalar

· Betalningstid - alltid minst 14 dagar

· Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

· Ladda ner dina fakturor från klarna.se

· Möjlighet till delbetalning**


Klarna Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 19 kr.

Läs mer på Klarna


Förbehåll

Vi reserverar oss för eventuella informationsfel såsom pris, utgående artiklar, slutförsäljning, och produktegenskaper. Vi reserverar oss för Postnords eventuella leveransförseningar. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.


Tvist

Vid eventuell tvist hänvisar vi till den Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR) för tvistlösning. Vid uppkomsten av en tvist hittas information gällande lösningar på ODR's hemsida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV